Spoločnosť Apple odkúpila ďalšiu firmu

Spoločnosť Apple odkúpila ďalšiu firmu

Faceshift, švajčiarska spoločnosť zaoberajúca sa rozpoznávaním výzoru a pohybov tváre so spracovávaním v reálnom čase, bola odkúpená spoločnosťou Apple. Stalo sa tak už v auguste, ale kalifornská spoločnosť to potvrdila internetovému portálu TechCrunch len prednedávnom. Utajené zostalo, za akým účelom a za akú sumu kúpa prebehla.

Firma Faceshift vyvinula technológiu na rozpoznávanie mimiky tváre, ktorá pomocou 3D senzorov a kamery dokáže spracovávať a vyhodnocovať údaje v reálnom čase. Švajčiarska spoločnosť ponúkala produkt s názvom Faceshift Studio, ktorý zahŕňal technológiu na rozpoznávanie tváre s podporou herného enginu (po angl. game engine) Unity aj 3D animačného a modelovacieho softvéru Maya. Rozpracovaný bol aj projekt pre Skype, ktorý je už zrejme ukončený. Technológia bola použitá aj pre prirodzenejšiu mimiku tváre niektorých postáv v novom filme Star Wars.

Toto nie je pre spoločnosť Apple prvá kúpa firmy zameranej na rozpoznávanie tváre. V roku 2010 odkúpila švédsku spoločnosť Polar Rose a v roku 2013 zasa izraelskú spoločnosť PrimeSense, ktorá spolupracovala na vývoji hardvéru Microsoft Kinect a softvéru pre Xbox.

Otázkou zostáva, čo má spoločnosť Apple s týmito novými technológiami za lubom. Jedinú novú funkciu, ktorú v tejto oblasti priniesla, bolo rozdeľovanie fotografií podľa rozpoznaných tvárí v aplikácii Photos. V tomto smere by sa hodilo vyvinúť napríklad novú funkciu s automatickým priradením mena k tvári vo fotkách a videách vytvorených na produktoch od spoločnosti Apple. Tieto dáta by mohli byť prístupné naprieč celým ekosystémom a ľahko by sa mohli dať prenášať do albumov v účtoch na sociálnych sieťach. Môžme len špekulovať, či bude Faceshift technológia využitá pre Final Cut Pro X a Apple Motion softvér, alebo ako bezpečnostná kontrola pri odomykaní zariadení, platbách v iTunes alebo s Apple Pay. Ďalšou možnosťou by bolo vylepšenie Siri, kde by technológia na rozpoznávanie mimiky tváre v kombinácii s technológiou na rozpoznávanie emócií z hlasu dala možnosť vzniku interakcie umelej inteligencie s človekom na novej úrovni. Predstavte si, že by počítače boli schopné porozumieť kontextu, bez problému rozoznať narážku, vtip, sarkazmus… Ako by sa vám páčilo odpovedať na otázky jednoduchým prikývnutím? Ak sa pustíme do špekulácií, tak projekt Titan, s ktorým spoločnosť Apple experimentuje na poli áut, by mohol rozpoznávanie výrazu tváre použiť pre vyhodnotenie znakov únavy/bdelosti či ostražitosti/rozptýlenia pri šoférovaní. Technológia by sa dala využiť aj na zlepšenie zážitku z hrania hier na macoch, Apple TV, ale aj iOS zariadeniach. Stačilo by vývojárom ponúknuť patričné nástroje na implementáciu zrkadlenia výrazu tváre hráča do výrazu avatara pre reálnejší pocit z hry. Ak by sa pridala ešte technológia na rozpoznávanie pohybu v štýle Kinect, Váš avatar by sa doslova stal Vašou virtuálnou verziou. To by prichádzalo do úvahy hlavne s Apple TV. V konečnom dôsledku by to znamenalo zatraktívnenie operačných systémov od spoločnosti Apple pre veľké herné spoločnosti.

Ak Vás zaujíma, ako technológia Faceshift funguje, pozrite si videá v tomto článku. Prvé video je ukážka z GDC (konferencie vývojárov hier) konanej v roku 2015. Druhé video, takisto publikované v roku 2015, predvádza integráciu technológie Faceshift s kamerou RealSense 3D od spoločnosti Intel.

Zdroje: appleinsider.com, cultofmac.com, macrumors.com, techcrunch.com, youtube.com