Rozhovor s Angele Ahrendts: Ľudí v Apple Store nepovažujem za predavačov, ale manažérov

Angele Ahrendts je maloobchodná šéfka v spoločnosti Apple, ktorá má na starosti prakticky všetky Apple Stores. Táto vplyvná žena sa rozhodla prehovoriť o svojich dvoch rokoch strávených na tejto pozícii a tiež o svojej stratégii na zlepšenie spokojnosti zákazníkov.
Prvých šesť mesiacov Angela strávila návštevami vyše 40 krajín. Všade sa informovala, ako sú na tom so zjednotením zákazníkov a ako sa im spolupracuje. V rozhovore tiež odpovedala na to, či sú zamestnanci hrdí na to, že pracujú pre Apple, aj napriek tomu, že zastávajú "len" pozíciu maloobchodného predajcu.
Minulý rok sme ukončili najvyššou mierou udržania zamestnancov, konkrétne 81 %. Dobrá je tiež spätná väzba od zamestnancov, ktorí držia pokope a pripadajú si ako "jedno jablko". Nemajú pocit, že sú iba niekým, kto pracuje so zákazníkmi. Ani ja ich nepovažujem za maloobchodných zamestnancov, beriem ich ako manažérov, ktorí sa denno-denne dotýkajú zariadení a predávajú to, na čom Jony Ive a ďalšie tímy pracovali niekoľko rokov.
Angela tiež rozprávala o tom, ako veľmi silná môže byť kultúra v spoločnosti, čoho si je podľa nej vedomý aj Tim Cook, CEO spoločnosti Apple.
Počas dvoch rokov pôsobenia Angele Ahrendts sa Apple Stores rozšírili do Číny, kde otvorili veľa nových prevádzok. Angele prezradila, že jej cieľom je, aby všetci zákazníci, ktorí vojdú do Apple Store, povedali "wow". My v redakcii musíme povedať, že sa jej to darí bravúrne.
Zdroj titulnej foto: mshcdn.com
Zdroj: macrumors.com