Prečo som prešiel z Tesco Mobile do FunFónu?

Prečo som prešiel z Tesco Mobile do FunFónu?

Tesco Mobile sa prezentuje ako "skutočne štedrý operátor". Ponúka benefity ako volania do vlastnej siete zadarmo či dvojnásobok kreditu pri každom použití. Je to ale aj naozaj také dobré, ako to vyzerá?

"Bez Clubcard prichádzaš o kľúčové výhody"

Tesco Mobile by tým skutočne štedrým operátorom možno aj bol, má to však pár chybičiek krásy. A tou prvou je Clubcard. Bez tejto čarovnej kartičky na zbieranie zliav ďaleko nezájdeš. Padá výhoda dvojnásobného dobitia kreditu či volania vo svojej sieti zadarmo.

"Pokrytie patrí medzi slabé stránky"

Ďalší problém vidím v pokrytí. Áno, Tesco Mobile zastrešuje O2, O2 zas spolupracuje s Telekomom. Pôsobivé čísla, však? V reálnom živote je ale situácia trošku iná. Známy jazdí denne po celom Slovensku a koľkokrát sa mu stane, že stratí signál. Dokonca doma, v obci vzdialenej 5 kilometrov od okresného mesta, nemá dostatočný signál. A to je iba telefonovanie.

Ja som naopak využíval dvojnásobok kreditu i denný internet. To, že neskôr limit znížili z 400 MB na deň na 250, je jedna vec, avšak to, že som tretinu času v meste s 20 000 obyvateľmi mal iba 2 G spojenie, je vec druhá. Pokrytie za konkurenciou zaostáva.

Zdroj: youtube.com

A v čom ma presvedčil FunFón?

Musím sa priznať, že som už raz zákazníkom FunFónu bol. Bolo to pri akcii Volania trom kamošom zadara. Prestúpili sme ako rodina a navzájom sme teda mali možnosť volať medzi sebou bez akýchkoľvek poplatkov. K tomu som si kupoval 500 MB balík za 5 € mesačne.

Situácia sa zmenila s príchodom nového operátora na trh, Tesco Mobile, keď som si povedal, že dáta využijem viac ako volania zadarmo. Ako som ale vyššie spomenul, všetky tie dobré veci, čo ponúkali, možno neboli až také dobré.

"Akcia volania na tri čísla zadarmo je minulosťou, je tu však alternatíva"

Po spomínanej vydarenej akcii, keď ste mohli volať trom kamošom, prichádza ďalšia novinka s názvom FunFón spojka. Tá má jednu veľkú výhodu, a to zrušenie obmedzenia troch ľudí. Potrebné je ale týchto ľudí k operátorovi preniesť. Takto je možné pomôcť s prechodom až 10 ľuďom, s ktorými potom pol roka voláš, esemeskuješ a ememeskuješ zadarmo.

Znova som začal pátrať po operátoroch a ich ponukách a ako najvýhodnejšia ponuka pre študenta, ktorý sa nenahnevá za nejaké tie dáta zadarmo, mi pripadala Oblina s Pištom.

"500 MB dát na polroka zadarmo bez viazanosti"

Tento extravagantný pár ma opakovane zlákal. A zatiaľ som spokojný. Polmegový balík čerpám rýchlosťou 4 G, o ktorej v Tesco Mobile môžem iba snívať. Pokrytie je na úplne inej úrovni, volania trom kamošom nejako oželiem, no možno by tých dát mohlo byť trošku viac.

Čo ma však trošku prekvapilo, bol zdĺhavý prenos čísla, ktorý trval viac ako jeden týždeň. A ešte jedna maličkosť, megabajty sa vám rozpočítajú do štyroch týždňov, takže každý týždeň môžete minúť maximálne jednu štvrtinu, 125 MB, potom bude internet spomalený a rýchlosť sa obnoví až ďalší týždeň.

"Spomalený internet až tak nezabolí"

A i keď celý balík prečerpáte, s rýchlosťou 128 Kb/s si ešte otvoríte nejakú tú stránku či to vyžijete na sociálnych sieťach. Odskúšané.

Či by som sa znova vrátil do Tesco Mobile? Pravdepodobne nie. Tesco Mobile je predsa len operátor supermarketu, ktorý nie je primárne zameraný na poskytovanie telekomunikačných služieb. Ktovie, možno sa v budúcnosti dočkáme výrazného zlepšenia i u tohto operátora. Dovtedy však ostanem verný FunFónu.