Porady Steva Jobsa boli produktívne, držal sa týchto 3 technik

Porady Steva Jobsa boli produktívne, držal sa týchto 3 technik

Steve Jobs je jeden z najvýznamnejších ľudí počítačového priemyslu. Dokázal spoluzaložiť najhodnotnejšiu firmu na svete ktorá prispela k zmene spôsobu akým dnes používame takmer každé inteligetné zariadenie. Ako výkonný riaditeľ firmy ktorá sa snažila zmeniť svet musel pre zefektívnenie práce používať niekoľko techník. A aj keď práca s ním nebola ani náhodou ľahká (niektorí zamestnanci sa báli vstúpiť s nim do výťahu, stávalo sa totiž, že kým došli na želané poschodie, tak boli prepustení), tak väčšina zamestnancov na neho spomína s pokorou a rešpektom.

Na to, aby porady pod jeho vedením prebehli čo najlepšie používal 3 základné techniky. Dnes sa na ne spoločne pozrieme:

Na poradách chcel mať vždy čo najmenší počet ľudí

Dlhodobý spolupracovník Jobsa menom Ken Segall vo svojej knihe "Simple" popísal, aké to bolo pracovať so spoluzakladateľom spoločnosti Apple. Popisuje tam napríklad ako Jobs organizoval každotýždenne porady s reklamnou agentúrou Applu. Nasleduje citát z knihy:

Jobs na porade uvidel niekoho nového. Zastavil sa a jeho oči sa zamerali na jednu vec v miestnosti, ktorá podľa neho nebola správne. Ukázal na Lorrie a opýtal sa jej "Kto si?", Lorrie bola požiadaná, aby prišla na schôdzku, pretože pracuje na marketingových projektoch ktoré sa rozoberali na porade. Jobsovi to presne tak vysvetlila, ten ju vypočul a následne ju zdvorilo požiadal, aby odišla. "Nemyslím si, že ťa potrebujeme na tejto schôdzke Lorrie. Ďakujem."

Jobs tak pritom nejednal len s ostatnými, ale aj so sebou. Raz sa napríklad stalo, že Barack Obama usporiadal stretnutie technologických mogulov. On ale pozvanie odmietol, pretože na jeho vkus prezident pozval príliš veľa ľudí.

Uistil sa, že za každú vec je niekto zodpovedný

Reportér denníku Fortune menom Adam Lashinsky v roku 2011 skúmal kutúru spoločnosti Apple. Opísal tam interný pojem Applu: "DRI", v preklade "directly responsible individual", teda osoba, ktorá je za vec priamo zodpovedná. V Appli túto techniku používajú aby každý presne vedel za čo je zodpovedný. Keďže sa staral o jednu vec, tak ju bral ako dieťa a záležalo mu na tom.

Podobnú techniku využila aj Gloria Lin, ktorá predtým pracovala na iPode, aj vo svojej aktuálnej firme. Vraví, že DRI funguje famózne.

zdroj: businessinsider.in

Nedovolil nikomu aby sa schovával za Power Point

Steve neznášal formálne prezentácie, mal však rád voľné stretnutia tvárou v tvár. Každú stredu poobede sa preto stretával so svojim marketingovým a reklamným tímom. Zakázal však prezentácie. Prečo? Jednoducho chcel, aby ľudia kriticky rozmýšľali, diskutovali, rozprávali sa a spoločne riešili problémy. Walterovi Isaacsonovi, autorovi jeho biografie, raz povedal:

"Neznášam, keď ľudia používajú prezentácie namiesto premýšľania. ľudia sa chcú vyrovnať s nejakým problémom tak, že vytvoria prezentáciu. Chcel som, aby sa zapojili, vyložili všetky veci na stôl a nie ukazovali mnoho snímkov. Ľudia, ktorí vedia o čom rozprávajú, nepotrebujú Power Point."

Musíme uznať, že tieto techniky dávajú zmysel a Steve bol skutočne úžasným človekom ktorý vedel čo robí. Práca s ním možno nebola ľahká, no prinášal výsledky a to je najpodstatnejšie.

zdroj: 9to5Mac

zdroj tit. foto: cnbc.com
Zdroj: designtaxi.com