Apple poráža Samsung v teste spokojnosti zákazníkov

Minulý rok spoločnosť ACSI (American Customer Satisfaction Index) zverejnila výsledky prieskumu, kde značky Apple a Samsung dosiahli úplne rovnaké hodnoty spokojnosti, a to 80 %. Avšak tohtoročné výsledky nám priniesli zopár zmien. Samsung si svoje skóre z minulého roka udržal, ale na druhej strane si jeho najväčší konkurent, firma Apple, polepšil o 1 %.

Apple si teda zlepšuje svoje skóre na hodnotu 81 %, v tesnom závese je značka Samsung s nezmenenými 80 %. Motorola, divízia značky Lenovo, si oproti minulému roku pohoršila svoj index o 3 %, ako aj značka HTC.

Zdroj: 9to5mac.com

Napriek tomu, že Apple víťazí v celkovej spokojnosti značiek, rovnaké hodnoty nenájdeme v hodnotení jednotlivých modelov. V tejto kategórii sa iPhone 6s Plus umiestnil na druhom mieste s indexom spokojnosti 85 %, v tesnom závese za Samsungom Galaxy Note 5 s 86 %. Z výsledkov je však zrejmé, že zariadenia na prvých štyroch miestach sú phablety, teda zariadenia spájajúce vlastnosti tabletu a smartfónu.

Zdroj: 9to5mac.com

Celková spokojnosť respondentov je na pomerne dobrej úrovni, ak neberieme do úvahy životnosť batérie. Pokiaľ by sme tento aspekt do úvahy brali, spokojnosť by padla na 75 %.

Výsledky ACSI sú založené na prieskume s veľkým rozsahom. Hodnoty prieskumu boli získané od 12 710 náhodne opýtaných zákazníkov amerických telekomunikačných operátorov.


Zdroj titulnej foto: [businessinsider.com.au](http://static.businessinsider.com/image/5446540cecad04fd6113cef7/image.jpg) **Zdroj: [9to5mac.com](http://9to5mac.com/2016/06/01/american-customer-satisfaction-index-apple/)**
Robert Runák

Robert Runák