14 tajomstiev Apple Store. Toto vám zamestnanci nepovedia! (1. časť)

14 tajomstiev Apple Store. Toto vám zamestnanci nepovedia! (1. časť)

Apple sa môže momentálne pochváliť 265 oficiálnymi kamennými obchodmi Apple Store, v ktorých pracujú tisícky ľudí. Všetko sú to vyškolení profesionáli, ktorí sa k zákazníkom správajú milo a priateľsky. Aj oni však skrývajú svoje tajomstvá. Dnes vám odhalíme 15 vecí, ktoré vám zamestnanci v Apple Store len tak nepovedia.


1. Dúfajú, že poznáš svoje heslo

Znie to neuveriteľne, ale jedna z najčastejších sťažností na zákazníkov zo strany zamestnancov Apple Store je neznalosť vlastných zariadení. Mnoho ľudí chodí do Apple Store s nejakým problémom, ktorý sa pracovníci snažia vyriešiť. Keď si však zariadenie vypýta bezpečnostné heslo, len bezradne zalomia rukami. "Ľudia vám povedia, aby ste im zistili heslo vy," hovorí Ben, ktorý pracoval v Apple Store viac ako päť rokov. "Lenže, aký význam by to heslo malo, keby sa k nemu dalo tak ľahko dostať?"


2. Nenávidia, keď používaš počítače v Apple Store na pracovné účely

Zariadenia vystavené v Apple Store, ktoré sú voľne dostupné na vyskúšanie zákazníkom, sú vždy veľmi obľúbené. Veď kto by si nechcel vyskúšať horúcu novinku vlastnými rukami, aj keď si ju neplánuje kúpiť?
„Zažil som, že k nám prišiel chlap a na jednom z počítačov začal písať hudbu do svojho nového albumu. Alebo sem prišli ľudia a dve hodiny strávili volaním s priateľmi cez Skype,“ povedal Erik, ktorý pracoval dva roky ako špecialista v Apple Store.


3. Vedia, keď klameš

„Klamanie v Apple Store nie je práve najlepší nápad,“ vyjadril sa James, ktorý strávil päť rokov ako maloobchodný predavač Apple produktov. Podľa jeho slov môžu zamestnanci prižmúriť oči a často odsunú pravidlá nabok. To ale len v prípade, keď vedia, že ich zákazník neklame. Nezáleží na tom, či ste dali opraviť svoj iPhone kamarátovi, alebo vám spadol do záchoda – klamať sa nevyplatí.


4. Buďte milí a polámu si pre vás aj ruky

Zamestnanci v Apple Store sú buď vašimi priateľmi, alebo nepriateľmi. Aj oni sú len ľudia, ktorí sa dajú vytočiť, no pri dobrom prístupe vedia byť veľmi ochotní. Bruce, ktorý pracoval v Apple Store v Indiane, sa vyjadril, že ak sa človek chová ako hlupák, zamestnanec mu bude pod nohy hádzať čo najviac polien. „Budete čakať, zatiaľ čo sa oni odídu dozadu pozrieť, čo sa dá s vaším problémom robiť. Pritom si len sadnú a počkajú pár minút.“ Na druhej strane, Bruce si spomína, ako za ním raz prišla jedna atraktívna žena, ktorej prestal fungovať MacBook a stratila fotografie z prezentácie, ktorú súrne na druhý deň potrebovala. „Prišla o 20:30 a obchod sa zatváral o deviatej,“ hovorí Bruce, „Zostal som tam s ňou do pol jedenástej a pomohol som jej celú prezentáciu dokončiť, aj napáliť na DVD.“


5. Problém nie je v zariadení, ale v užívateľovi

„Drvivá väčšina času, keď riešime nejaké problémy, je skrátka chyba užívateľa,“ povedal Ben. Problém podľa neho nie je ani tak často v zariadení, ktoré je podľa nahnevaných zákazníkov chybné, ale práve v tom, že ho nevedia správne používať alebo sami urobili niečo zlé.


6. "Milujú", keď im niekto donesie zastarané zariadenie

Apple označuje produkty, ktoré sú už staršie a prestáva im prikladať dôraz, za zastarané. Čudovali by ste sa, nájdu sa ľudia, ktorí aj takéto zariadenia chcú opraviť a donesú ich do Apple Store. „Jedna pani mi raz do obchodu doniesla Apple IIe, ktorý sa vyrábal pred tridsiatimi rokmi. Používal som ho ešte na strednej škole,“ zasmial sa Erik. Pre takéto staré zariadenia je, samozrejme, nemožné objednať náhradné diely, nedá sa zákazníkovi pomôcť. „Je úžasné, čoho všetkého sa ľudia nechcú vzdať.“


7. Nahé fotky cudzích ľudí? Nič nové

Ak nechcete, aby tie fotky niekto videl, nikdy si ich nedávajte do počítača, znie všeobecné pravidlo bezpečnosti. Zamestnanci podľa Jamesa občas potrebujú obnoviť alebo preniesť všetky fotografie zobrazené v počítači. „Skúste si predstaviť, čo všetko sme pri tom našli,“ povedal.

Čítajte tiež druhú časť : 14 tajomstiev Apple Store. Toto vám zamestnanci nepovedia! (2. časť)

zdroj: http://mentalfloss.com/

Read more