13 zarážajúcich otázok, ktoré sa pýtajú riaditelia popredných spoločností na pohovore

Dostať sa na pracovný pohovor k riaditeľovi svetoznámej firmy je pre väčšinu z nás asi len nesplnený sen. Možno ťa ale niekedy zaujímalo, ako to môže vyzerať a aké otázky by sa ťa vlastne mohli pýtať. Je to trochu prekvapivé, ale takéto pohovory nemusia byť vždy úplne formálne a samotní CEO spoločností ťa často zaskočia nepredvídateľnými otázkami. Poďme sa pozrieť na 13 otázok, ktoré sa skutočne pýtajú riaditelia najväčších svetových spoločností.
1. Lars Dalgaard, bývalý riaditeľ americkej softvérovej spoločnosti SuccessFactors
Čo ste sa naučili od svojej mamy?
Túto otázku skutočne kládol Lars Dalgaard svojim budúcim zamestnancom. Je presvedčený, že ide o extrémne silnú a účinnú otázku, ktorá dokáže povedať niečo o emočnom prežívaní daného človeka. "V podstate som ich testoval, akí ľudskí dokážu predo mnou byť," povedal Dalgaard v rozhovore pre The New York Times.
2. Stewart Butterfield, riaditeľ úspešnej aplikácie na komunikovanie Slack
V ktorom storočí sa odohrala Veľká francúzska revolúcia?
Stewart Butterfield sa touto otázkou snažil zistiť, aký všeobecný prehľad má uchádzač. Časom ale túto otázku zo svojho pohovoru vyhodil. Namiesto nej sa pýta, čím chcú byť jeho budúci zamestnanci, keď vyrastú.
3. César Melgoza, zakladateľ a riaditeľ firmy Geoscape
Aké knihy a časopisy ste naposledy čítali? Čo robíte vo svojom voľnom čase?
Podľa Césara Melgozu je možné touto otázkou zistiť, čo v skutočnosti motivuje jeho uchádzačov o zamestnanie. Taktiež mu dáva prehľad o tom, či je ochotný do seba investovať.
4. Yasmin Green, vedúca výskumu a vývoja v technickom inkubátore spoločnosti Alphabet - Jigsaw
Ako by ste zarobili peniaze v zmrzlinovom stánku v Central Parku?
"Som zvedavá, ako sa ľudia vyrovnajú s takouto nejednoznačnou otázkou a či dokážu premýšľať a zároveň sa baviť," vyjadrila sa Yasmin Green. Snaží sa totiž zamestnať niekoho, kto má prirodzenú silu ducha.
5. Don Charlton, zakladateľ a riaditeľ softvérovej firmy Jazz
Ak by ste v tejto práci zlyhali počas najbližších 90 dní, aké veci by ste nerobili dobre?
Takúto otázku sa Don Charlton skutočne pýta svojich budúcich zamestnancov. Podľa neho ide o dobrý spôsob, ako zistiť, či kandidát dostatočne pozná sám seba.
6. Lori Senecal, riaditeľka reklamnej agentúry CP+B
Čo ste vynašli?
Lori Senecal nejde o to, aby zamestnala talentovaného vynálezcu prevratnej technológie ani nič podobné. Môže ísť o čokoľvek. Jej hlavný cieľ je zistiť, či má uchádzač otvorenú myseľ na vytváranie niečoho nového.
7. Gary Smith, riaditeľ širokopásmovej a telekomunikačnej spoločnosti Ciena
Ako môžem zistiť, že ste mali zlý deň, a ako sa to prejavuje?
"Pokiaľ mi odpovedia, že sú tichší, spýtam sa ich, čo nasleduje potom. Ako sa s tým vyrovnajú a či sa snažia od problému ujsť," hovorí Gary Smith. Podľa neho vedú podobné otázky k zaujímavým diskusiám o motivácii a o tom, čo uchádzačov na práci baví.
8. Stormy Simon, prezidentka online predajcu Overstock
Ak by ste boli zviera, aké zviera by to bolo?
"Ríša zvierat je obrovská a každý sa môže stotožniť s iným zvieraťom. Záleží od vlastných osobností a charakteristík," hovorí Stormy Simon.
9. David Politis, riaditeľ softvérovej firmy BetterCloud
Aké by bolo vaše zamestnanie snov, ak by ste mohli robiť čokoľvek na svete?
David Politis dodáva: "Moja ďalšia otázka znie, prečo to nerobíte? Tieto dve otázky mi povedia veľa o ľudskej vášni a tiež o ich strachu."
10. Joshua Reeves, riaditeľ výplatnej aplikácie Gusto
Prebudím v sebe svoje štvorročné "ja" a pýtam sa veľa otázok "prečo".
Joshua Reeves sa nesnaží zameriavať na zručnosti alebo doterajšie skúsenosti v minulých zamestnaniach. Svojich uchádzačov sa pýta, prečo sa v dôležitých bodoch života rozhodli tak, ako sa rozhodli.
11. Lori Dickerson Fouché, riaditeľka poisťovacej skupiny v Prudential Financial
V akej kultúre by sa vám páčilo pracovať? V akých oblastiach vynikáte? Ak sa ocitnete v situáciách, ktoré nebudú podľa vašich predstáv, čo urobíte?
Podľa Fouché je hlavným cieľom objaviť v kandidátovi odolnosť a vytrvalosť. "Je veľmi dôležité vedieť, ako daný človek čelí problémom," vysvetľuje.
12. Melanie Whelan, riaditeľka SoulCycle
Povedzte mi niečo o sebe!
"Je to skvelý spôsob, ako rozprúdiť konverzáciu," myslí si Melanie Whelan. "Tiež mi to pomáha porozumieť, ako človek komunikuje. Či je priamy a stručný, alebo veľký rečník."
13. Cindi Leive, šéfredaktorka časopisu Glamour Magazine
Prečo chcete túto prácu?
"Vždy sa to pýtam. Neexistuje na to správna odpoveď, ale chcem vidieť, že na to majú nejaký dôvod," hovorí Leive.
Zdroj titulnej foto:
Zdroj: businessinsider.com