Dnešný event mohol vyzerať nudne, no Apple na ňom jasne ukázal svoje smerovanie (názor)

Marián Novikmec

Po dnešnom Apple Special Evente som mal zmešané pocity a chvíľu mi trvalo, kým som to všetko spracoval. Je obrovským nezvykom, aby Apple nepredstavil ani jednu hardvérovú novinku počas celej keynote a nemyslím si, že by sa už stalo, že by bola niektorá z konferencií zameraná iba na služby. Dnes tomu ale tak bolo. Môže to vyzerať, že Apple nemal z hardvéru čo ukázať, no to nie je pravda.

Počas minulého týždňa sme videli predstavenie nových slúchadiel AirPods, nových vylepšených iMacov a dokonca aj iPadov. Povedzme si otvorene: produkty to nie sú nijakým spôsobom prevratné, no Apple dokázal vytvoriť humbuk už aj okolo omnoho väčších hlúpostí a nedá sa oponovať, ak by som povedal, že by sme počuli potlesk aj pri predstavení týchto produktov.

Namiesto toho sa ale vydal úplne inou cestou a venoval sa iba službám. Názor na ne si môže každý vytvoriť sám, no cupertinská spoločnosť nám jasne dala najavo, že v tomto odvetví vidí budúcnosť.

zdroj. Apple.com

Nastala takzvaná post-iPhone éra. Doba, kedy sa iPhone už nepredáva tak dobre, ako predtým. Nie že by bol zlý, no celý priemysel so smartfónmi zažíva stagnáciu. Ľudia sú jednoducho so svojím aktuálnym modelom spokojní natoľko, že necítia potrebu aktualizovať na nový model. A keďže najväčší zdroj predajov a teda aj prijímov tvorí v prípade Applu iPhone, tak múdre hlavy v Kalifornii pochopili, že treba zmeniť obchodnú stratégiu.

Dovolím si tvrdiť, že Apple je jediná spoločnosť, ktorá má na to predstaviť tak odvážne služby spolu za jeden večer. Dokáže nahnať na jedno pódium umelcov, zvučné mená časopisov a developerov. Má obrovskú mediálnu silu a obrovskú finančnú zábezpeku. A hoci nikto netúžil po Sezamovej ulici ktorá bude učiť deti programovať, tak pravdou je, že Apple jednoducho opäť vie, čo robí.

zdroj: Apple.com

Cieľom je to, aby každý mesiac prúdili od používatelov peniaze za služby. Peniaze, ktoré by inak nechali konkurencii v podobe Netflixu, Spotify, či čohokoľvek iného. Predplatné služieb je čím ďalej tým populárnejšie a Apple jednoducho naskakuje na vlak.

Dnešnou prezentáciou nám dal jasne najavo, v čom vidí budúcnosť. Jasne nám ukázal nové smerovanie, to, na čo sa plánuje sústrediť v najbližšej dobe. Množstvo momentov mi prišlo až trápnych, no stačí sa zamyslieť, aby človeku došlo, že to, čo dnes Apple ukázal, dáva zmysel. A to nie len z biznisového hľadiska, ale aj z hľadiska obyčajného sedliackeho rozumu.

Tak nech teda žijú služby. Vyzerá to, že v budúcnosti si budeme predplácať už aj topánky (pokus o vtip).

Prečítajte si tiež ostatné články z predstavenia:

Apple predstavil Apple TV+: Netflix vo vlastnom podaní

Apple predstavil Apple Arcade: preplatné pre hry z App Store

Apple predstavil vlastnú platobnú kartu: Apple Card

Apple predstavil Apple News+: službu na predplatné časopisov


Zdroj titulnej foto: 9to5Mac

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre