5 aplikácii na behanie pre začiatočníkov aj pokročilých

Tomáš Benetin

Meranie vzdialenosti pri behu aj počtu prejdených krokov je dnes jednoduchšie ako nikdy predtým.

Vďaka GPS technológii zabudovanej priamo vo vašom iPhone vám aplikácie na behanie umožnia čo si len zmyslíte: sledovať počet prejdených kilometrov, meranie krokov, priemernú rýchlosť, čas strávený behaním, dokonca aj tep či vám nastavia bežecký plán podľa vašej aktuálnej kondície. Aby ste mali ešte presnejšie meranie, môžete navyše využiť aj hodinky apple.

Možností je viac ako dosť a treba povedať, že neexistuje jedna najlepšia aplikácia na behanie. Vždy ide o to, čo momentálne potrebujete a či vám to daná aplikácia poskytuje. Od toho závisí aj váš výber.

Poďme sa teda pozrieť na tie najužitočnejšie apky pre iOS. Všetky v tomto zozname majú verziu zdarma aj možnosť kúpiť si dodatočné funkcie

Runkeeper

Aplikácia na behanie Runkeeper

Runkeeper je jednou z najobľúbenejších a časom odskúšaných bežeckých aplikácii. Má veľa funkcií, dosť presne meria a ľahko sa ju naučíte používať. Využijete ju, či už ste začiatočník alebo skúsenejší bežec. Môžete ju použiť na meranie vzdialenosti, rýchlosti a času, ktorý ste strávili behaním. Tiež si s touto aplikáciou môžete stanoviť ciele a sledovať svoj pokrok, aby ste ostali motivovaný a vydržali. Ak náhodou trénujete na nejaký závod, máte k dispozícií personalizované tréningy.

Map my run

Aplikácia na behanie Mapmyrun

Táto aplikácia na behanie tu už je nejaký čas a zdá sa, že ešte dlho bude. Spočiatku slúžila len na meranie vzdialenosti pri behu, ale postupne ju vývojári doplnili o ďalšie funkcie, ako napríklad nájdenie nových bežeckých trás alebo spätnú väzbu k vašim výkonom, aby vás vyhecovala ešte k lepším.

C25K 5K Trainer

Aplikácia na behanie C25K 5K

Ak iba začínate behať, táto aplikácia bude pre vás to pravé. Je určená ľuďom bez kondície, ktorí väčšinu času trávia sededín. Je špeciálne navrhnutá tak, aby vás za 8 týždňov dostala do kondičky a zabehli ste v pohode 5 kilometrov. Na splnenie tohto cieľa vám budú stačiť 3 tréningy týždenne. Na začiatku vám dá mix behu s chôdzou a postupne bude náročnosť zvyšovať.

Runtastic

Bežecká aplikácia Runtastic

Ak už máte nejaké tie kilometre v nohách a chceli by ste to posunúť na vyšší level, toto bude aplikácia pre vás. Aplikácia vám ponúka množstvo špecializovaných tréningov na zabehnutie až 50 minút bez prestávky, 10 kilometrov, polmaratónu aj maratónu.

MyFitnessPal

Fitness bežecká aplikácia MyFitnessPal

Ak chcete schudnúť behom, aplikácia na behanie MyFitnessPal vám v tom bude nápomocná. Má funkcionalitu merania kalórií, vďaka ktorej budete vedieť, koľko kalórií ešte môžete zjesť na základe vášho kalorického príjmu. Navyše, môžete ju prepojiť s ďalšími aplikáciami na behanie ako Runkeeper alebo Runtastic.

Článok pre vás pripravil portál fitnessrevolution.sk.

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre