Názor: Sú úniky nepredstavených iPhonov len marketingom?

Marián Novikmec

Stalo sa to už pravidlom, že Apple každý rok na jeseň predstaví nový model svojho najpredávanejšieho produktu: iPhone 7. Na túto udalosť čaká nie len mnoho fanúšikov po celom svete, ale tiež investori, akcionári, developeri a podobne. Celý technologický svet je vo vytržení, pretože nevie čo nového spoločnosť z Curpertina vnesie do sféry mobilných telefónov. Alebo?

Pravdou je, že to každý, kto trocha sleduje dianie okolo najhodnotnejšej spoločnosti na svete, vie už dávno pred predstavením. Množstvo analytikov prinieslo svoje prognózy o funkciách, ktorých pravdivosť s blížiacim sa termínom predstavenia nepriamo úmerne stúpala a z továrni uniklo niekoľko prototypov, nákresov a fotiek.

Tie zahltia titulky technologických portálov každoročne už od jari a verte či nie, články o únikoch sú čítane niekoľkonásobne viac ako tie o novej reklame na úplne rovnaký produkt. Množstvo článkov o funkciách a jednoduchých špekuláciach, ktoré môžu byť kľudne "vycucané" z palca je obrovské a nie je možné prehliadnuť ich.

zdroj: 9to5mac

Naskytla sa tak otázka, či Apple naozaj nedokáže ukryť výrobu svojich iPhonov a, či to preň nie je jednoducho povedané praktické a vyhovujúce. Predsalen, aj zlá reklama je reklama a ani množstvo únikov celého pol (!) roka pred predstavením, ktoré sa stali už akýmsi nepísaným pravidlom nezabránia tomu, aby boli po predstavení weby plné článkov o novom iPhone. Zas.

Jedna sa síce o konšpiračnú teóriu nepodloženú žiadnymi dôkazmi, je však zaujímave zamyslieť sa nad tým. Prečo by Apple nevedel utajiť výrobu ak by skutočne chcel? Ako to, že sa dočkávame únikov vždy v podobnom čase?

zdroj: iOS Gadget Hacks

To, ako to skutočne je sa asi nikto z bežných smrteľníkov len tak nedozvie, podstatné ale predsa je, že všetci chcú vidieť nový iPhone čím skôr a je jedno, kto a akým spôsobom im ho ukáže. A wow efekt zjavne funguje, keďže Apple vie udržať zisky na skutočnom maxime a je majstrom nie len v marketingu, ale aj v číslach predajov.

PS: Každý tretí Applista si kúpi nový produkt s nahryznutým jabĺčkom aj napriek tomu, že na neho v komentároch pod únikmi pol roka vopred nadáva. Nepýtajte sa prečo každý tretí, nevieme.

PS2: 90% robotníkov v Číne pracujúcich na výrobe akéhokoľvek produktu pravdepodobne trpí parkinsonom a fotia produkt kalkulačkou. Na zistenie toho, či bude mať nový iPhone dvoje alebo jeden fotoaparát tak treba komplikovanú analýzu, minimálne 3 články a technológiu z Kriminálky Miami.

zdroj: Mirror


Zdroj titulnej foto: TechBuffalo

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre