Apple plánuje veľké zmeny v platení za aplikácie

Tomáš Tomčik

Od budúceho týždňa bude Apple predstavovať zásadné zmeny v App Store, ktoré ovplyvnia aj to, koľko budete platiť za niektoré z vašich obľúbených aplikácií.

V rozhovore pred budúcotýždňovou Svetovou developerskou konferenciou (Worldwide Developers Conference) viceprezident pre marketing Phil Schiller povedal, že spoločnosti ide o oživenie záujmu o App Store. Načrtol tiež hlavné zmeny, ktoré budú predstavené v priebehu Apple WWDC Keynote 13. júna 2016 v San Franciscu.

Na App Store prichádzajú zmeny v podobe reklám pre aplikácie, lepšieho rozdelenia príjmov pre vývojárov a novej motivácie pre tvorcov aplikácií, ktorá sa ale prejaví formou predplatného.

Zdroj: appleinsider.com

Apple plánuje zriadiť predplatné vo všetkých aplikáciách. Doteraz bolo predplatné povolené len pre aplikácie správ, cloudových služieb, datovanie a streamovanie a bolo automaticky účtované cez iTunes.

"Teraz budeme účtovať vo všetkých kategóriách," povedal Phil Schiller, "a to vrátane hier, čo je obrovská kategória."

Súčasťou plánu Apple je získať vývojárov a v rámci toho by zavedenie predplatného malo znamenať pre firmu zmenu príjmového rozdelenia. Potom by sa zmeny prejavili tak, že ak by sa podarilo vývojárom udržať zákazníka po dobu dlhšiu ako 12 mesiacov, získali by až o 15 percent viac zisku, čo by znamenalo pre vývojárov zvýšenie platu. Extra príjmy z predplatného budú skvelé hlavne pre vývojárov z Indie, ktorí volajú po zmenách už celé roky, a to v rámci súčasného nastavenia nebolo možné.

Zdroj: appleinsider.com

Zlá správa pre majiteľov iPhonov a iPadov?

Používateľom iPhonov a iPadov sa nové zmeny nemusia až tak páčiť. Používali bezplatné aplikácie roky a náklady na využívanie tých najlepších sa budú výrazne zvyšovať. Dokonca 1$ mesačné predplatné na niekoľko obľúbených hier, aplikácií produktivity, spravodajských aplikácií, fotografických aplikácií, fitness aplikácií a ďalších sa značne prejaví na mesačnom vyúčtovaní a to mnohí užívatelia nemusia byť ochotní zaplatiť.

Schiller sa ďalej snažil obšťastniť spotrebiteľov a ukázal, že Apple má vstavanú ochranu, ktorej možnosťou je odmietnuť predplatné, ​​ak je cena vyššia, ako sú ochotní zaplatiť, a taktiež umožňuje riadiť v App Store odbery.

"Snažíme sa ochrániť zákazníka pred prekvapením vo vyúčtovaní," povedal Schiller.

Zdroj: iphonehacks.com

Prichádzajú reklamy v App Store

Interne prezývané "Subscriptions 2.0" je prepracovaný model založený na príjmoch, ale očakáva sa, že príde až počas tohtoročnej jesene, keď spoločnosť plánuje uvoľniť reklamy pre aplikácie v App Store vo výsledkoch vyhľadávania. Spoločnosť sa bránila platenej reklame roky, ale Schiller hovorí, že teraz je ten správny čas. To môže podľa mňa pomôcť väčším, ale možno aj menším vývojárom aplikácií. Tu si však treba uvedomiť, že ide o platenú reklamu a že nemusí ísť o najlepšiu aplikáciu, môžu byť aj lepšie bez reklamy, tie však bude musieť používateľ nájsť pod reklamnými.

"Premýšľali sme o tom, ako to spraviť takým spôsobom, aby boli v prvom rade spokojní zákazníci," povedal Schiller a ďalej dodal, že reklamný systém bude fér aj pre indických a iných zahraničných developerov.

Úplné informácie o zmenách budú zverejnené až budúci pondelok počas Apple Keynote na Bill Graham Civic Auditorium v ​​San Franciscu WWDC. Apple tiež predstaví iOS 10, OS X 10.12, watchOS 3,0, tvOS 10, Siri SDK a iné.


Zdroj titulnej foto: datemplate.com

Zdroj: cultofmac.com

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre