Apple tajne vyvíja technológiu

Nikola Pasternáková

S vývojom Apple Car sa výrobca začína rozhliadať po nových technológiách pre skladovanie elektrickej energie. Súčasné autá na elektrický pohon využívajú lítium-iónové akumulátory.

Produkty od Apple sa môžu pochváliť slušnou výdržou. To je dôvod, prečo technologické oddelenie hľadá ďalšie cesty, ako sa posunúť na novú úroveň. Ak by došlo k nájdeniu správneho riešenia, firma Apple získa konkurenčnú výhodu, ktorú by mohla hneď využiť.

idropnews.com

Podľa informácií sa v Apple počas posledných dvoch mesiacov zamerali na vylepšenie Li-Ion technológie. Okrem vypísania pracovných ponúk na špecializované pozície došlo k zostaveniu projektu, ktorý zahŕňa vyhodnocovanie a testovanie nových materiálov umožňujúcich vylepšiť súčasné akumulátory nad bežný rámec.

Medzi stavebné kamene batérií patria katódy, anódy a elektrolyt. Údajne sa Apple pohráva s myšlienkou nahradenia kvapalného elektrolytu keramikou. V praxi by tým došlo k rýchlejšiemu nabíjaniu a vyššej bezpečnosti z hľadiska vznietenia. Celosvetové zásoby lítia však nie sú neobmedzené a v prípade úspechu Apple Car to môže znamenať závažný problém. Spoločnosť taktiež myslí aj na túto otázku a skúma schopnosti ostatných látok. Konkrétne ide o bližšie neurčený minerál so zaujímavým potenciálom.

idropnews.com

Napriek tomu, že to nie je zatiaľ oficiálne, firma Apple by mohla pristúpiť k prechodu na striebro-zinkové články, založené na reakcii medzi oxidom strieborným a zinkom. Táto technológia sa pýši vysokou kapacitou a životnosťou. Bohužiaľ, výrazným nedostatkom je vysoká cena striebra.

Nech už bude finálny výsledok akýkoľvek, Apple sa ambície na vytvorenie nového akumulátora s lepšími vlastnosťami nevzdáva. Za optimálnych okolností môže dôjsť k vytvoreniu priemyselného štandardu pre skladovanie elektrickej energie. Ak má Apple Car uspieť, musí ponúknuť oveľa lepšie parametre a dojazdovú vzdialenosť ako súčasná konkurencia.

Zdroj titulnej foto: idropnews.com
Zdroj: idropnews.com

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre