Používatelia žalujú firmu Apple pre vážnu chybu v iPhone

Marián Novikmec

Apple má na krku neúrekom žalôb. Tá najnovšia je však pravdepodobne oprávnená. Pýtaš sa, o čo ide?

Apple má na krku skupinovú žalobu od majiteľov iPhonu 5 a 5s kvôli tomu, že ich telefóny sa bez oznámenia odpájali od WiFi a čerpali tak mobilné dáta. Problém nastával pri prehrávaní dlhšieho videa. Práve vtedy bola prenesená všetka záťaž na grafický čip, ktorý mal na starosti prehrávanie na displej, dekompresiu a dekódovanie. Procesor bol v tej chvíli bez záťaže, a tak v záujme šetrenia batérie prešiel do režimu spánku, čím sa odpojil z WiFi siete a začal sťahovať dáta cez LTE, prípadne inú mobilnú sieť.

Problém je však v tom, že firma Apple o tejto chybe vedela už pred troma rokmi, dokonca ju aj opravila. Nie však vo všetkých iPhonoch, ale iba v tých, ktoré boli v sieti AT&T. Používatelia siete Verizon mali a majú smolu a ich chyba z neznámeho dôvodu opravená nebola. Nie je jasné, prečo sa tak stalo, je však možné, že firma Apple sa jednoducho rozhodla dať prednosť ziskom operátora pred spokojnosťou zákazníkov a chybu neopravila.

Chyba sa objavovala iba na iPhone 5 na sieti Verizon. Neskôr pri predstavení iPhone 5s sa chyba objavila aj tam, na jeho lacnejšom a plastovejšom bratovi, na iPhone 5c, sa však nikdy neobjavila. Celý proces sa budeme snažiť sledovať a informovať ťa o progrese.

Páčil sa ti tento článok? Zdieľaj ho s priateľmi!

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre