Apple vylepšil algoritmus vyhľadávania v App Store

Erich Veselényi

Kalifornský gigant Apple vykonal v posledných týždňoch niekoľko zásadných vylepšení v spôsobe, akým pracuje vyhľadávanie v App Store. Vďaka novému algoritmu sú výsledky vyhľadávania relevantnejšie a inteligentnejšie, informuje portál TechCrunch.

Niekoľko vývojárov, ako napríklad Paul Haddad (Tapbots) alebo David Barnard (Contrast), si začali všímať zmeny vo vyhľadávaní v App Store už začiatkom novembra. K hlavnej zmene vyhľadávacieho algoritmu došlo 12. novembra.

Nový algoritmus zostavuje rebríček vyhľadávaných aplikácií nielen na základe kľúčových slov, ktoré manuálne zadal vývojár, ale využíva aj čiastočné alebo kratšie slová a názvy konkurenčných produktov. Napríklad pri vyhľadávaní slova "Twitter" nám App Store ponúkne ako výsledok aj aplikáciu Tweetbot.

alt

Je to vlastne prvýkrát, čo App Store nezostavuje rebríček vyhľadávaných aplikácií len na základe názvu aplikácie a slova, ktoré je manuálne zadané pre účel vyhľadávania.

Má to veľkú výhodu aj pre vývojárov, ktorým sa teraz po vyhľadaní názvu svojej aplikácie zobrazí celý rad konkurenčných možností.

CEO spoločnosť AppFigerus sa pre TechCrunch vyjadril, že App Store využíva nový algoritmus návrhov, ktorý berie do úvahy "podstatu aplikácie" a kladie väčší dôraz na samotnú funkciu.

Apple rozhodne plánuje aj ďalšie zmeny v spôsobe, akým sa zostavujú rebríčky výsledkov vyhľadávania, v snahe zlepšiť objavovanie nových aplikácií. Nedávne zmeny vyhľadávacieho algoritmu určite prinesú množstvo užitočných vylepšení, no podľa TechCrunch mohol Apple do nového algoritmu zahrnúť aj faktory ako pozitívne recenzie, zmienky z webu a celkové využívanie aplikácie.

zdroj: macrumors.com

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre