Apple a jeho pozícia v módnej sfére. Sú jablčné zariadenia najviac IN?

Roman Poliak

Nie je to tak dávno, čo sa kruhy zamestnancov Apple rozšírili o významné meno odevného priemyslu - Angela Ahrendts. Pôvodom Američanka a niekdajšia CEO luxusnej britskej módnej značky Burberry zasadla k stolu jablčných kancelárii v polovici roku 2014, aby sa zamerala na predajne a online obchody kalifornského technologického magnáta. Angelin príchod len potvrdil, že sa Apple snaží zamerať na estetickosť a dizajn všetkých svojich zložiek. Už niekoľko mesiacov pred ňou totiž zvábil na spoluprácu šéfa nemenej významnej módnej značky Yves Saint Laurent - Paula Deneva. Ten v Apple zastáva funkciu vice prezidenta „špeciálnych projektov“. Jeho tím sa zaoberá vývojom nových technológií, u ktorých dizajn síce nie je kľúčový, no kreatívnych rúk a hláv nie je nikdy dosť.

Keďže sa prihováram čitateľom Apple magazínu, nepochybne ide väčšinou o majiteľov, či minimálne fanúšikov jablčných zariadení. Pre niektorých z vás nás je prvoradý výkon, pre iných užívateľské prostredie, či dizajn. Práve ten sa mnohým IT nadšencom môže zdať nedôležitý, no podľa môjho (skromného) názoru je práve dizajn to, čo z Apple robí Apple. Ak sa pozrieme na evolúciu (propagačnej) grafiky, všetky významné značky, firmy, reklamy, produkty,...vo svojom vzhľade smerujú k minimalizmu. Samozrejme, aj z tohto pravidla existujú výnimky, no jednoduchosť a výtvarná čistota dnes nesporne hrajú v tejto sfére prím. Veď uznajte sami.
Tento trend nepochybne ovplyvnila aj počiatočná popularita Apple produktov, ktoré boli v porovnaní s vtedajšími zariadeniami veľmi elegantné a vkusné a na tento dizajnový faktor apelujú aj naďalej. Veď ktorý mobil pôsobí efektívnejšie ako iPhone? Existuje notebook krajší ako Macbook? (Nie.)
A podobne sa vyvíja aj móda - do obchodov a ulíc sa dostáva stále viac jednofarebných kúskov, Bratislava sa čoraz viac podobá na sídlo čarodejníc. K prepracovanému outfitu si do kaviarne jednoducho nemôžete vziať obrovský ASUS s dvadsiatimi nálepkami a tuctom nepotrebných vstupov. Hoci sa vám to môže zdať malicherné, pre mnohých zákazníkov je práve toto pri výbere technológií kľúčové.

Snáď sa mi teda podarilo presvedčiť vás o tom, že Apple skutočne má dočinenia aj s dizajnérskym a módnym odvetvím. Ak nie, ešte nezúfam, pretože najväčšiu zbraň som stále nevytiahol. Tou sú totižto Apple watch. Hodinky už dávno-pradávno nie sú obyčajným meradlom času. Práve naopak, stali sa primárne módnym doplnkom, deklarujúcim majiteľov vkus, eleganciu a finančné zabezpečenie. A hoci Apple watch rozhodne nie sú najdrahšie a najprominentnejšie hodinky, aké sa na vašom zápästí môžu ocitnúť (pozdravujem všetkých študentov), z nejakého dôvodu sa im darí prerážať na trhu a šíriť sa do ulíc. Ten dôvod je celkom prostý. Minimalizmus, priatelia, minimalizmus! Opäť to čarovné slovíčko, ktoré sa tvári veľmi skromne, no nesie so sebou najväčší biznis. Iste viete, že jablčné smart hodinky nie sú jediné svojho druhu, diskutabilná je dokonca aj bezkonkurenčnosť ich funkcionality, ale ten dizajn! (áno, aj cveng značky - #) Napriek tomu, že Apple rozširuje farebné prevedenia svojich zariadení, ich povrch a celková kompozícia zostáva úhľadná a „čistá“. Kde inde by mal dizajn zavážiť, než na zariadení, ktoré nosíte doslova na sebe? Diamanty či iné ligotavé šutre už sú dávno pasé, a mnohí by ich dnes označili za snobský gýč. Zato o vkusnosti Apple Watch je presvedčená aj samotná šéfka americkej módy Anna Wintour.
Tak čo, premýšľate, čo si dnes oblečiete k svojmu iPhonu? ;)

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre