Triky Steva Jobsa, ktoré dopomohli Apple stať sa najúspešnejšou spoločnosťou

Viktor Šmidák

Steve Jobs už medzi nami síce nie je, no zanechal tu odkaz, ktorý tu pobudne oveľa dlhšie. Jeho schopnosť rozmýšľať, sústrediť sa na veci či predstavovať si boli neuveriteľné. Niektorí hovoria, že keby niet jeho, dnes by o Apple pravdepodobne nepísal nikto. A možno by ani nebolo písať o čom. Poďme sa teraz pozrieť na niektoré tajomstvá, ktoré používal tento génius na to, aby Vám predal čokoľvek potreboval.

Nadpis

Jobs sa snažil, aby boli nadpisy pre produkt jednoduché a ľahko chápateľné. Všimnite si, že všetky produkty opisujúce výrobky Apple neobsahovali (a asi ani stále neobsahujú) viac, ako 140 znakov. Keď prvýkrát odhalil svetu MacBook Air, opísal ho ako "the world's thinnest notebook." Táto výstižná správa sa objavila na stránke Apple, v prezentácií a aj v novinách. A čo viac potrebuje používateľ vedieť? Určite by ho produkt nezaujímal, keby sú v nadpise obsiahnuté špecifikácie.

Nepriateľ

V rozprávkach to tak chodí. Vlk a Červená Čiapočka, Harry Potter a Voldemort... Jednoducho je v takmer každom príbehu dobrá a zlá strana. Hrdina a zloduch. V 1984 bol týmto nepriateľom podľa Apple IBM. Jobs raz predniesol zaujímavú reč.

IBM chce ovládnuť všetko a zrovna mieri všetky svoje zbrane na poslednú prekážku v technologickom priemysle: Apple

Jasné, že po takomto predslove by ste spravili čo najviac pre svoju spoločnosť, aby sa vymanila spopod pazúrov IBM. Po takýchto slovách má aj zákazník pocit, že sa musí postaviť za Apple a spolu IBM určite porazia.

Jednoduchá prezentácia

Zas a znova sme pri jednoduchosti. Pri prezentáciach sme si mohli všimnúť, aké jednoduché sú jednotlivé stránky. Takmer žiadne slová, iba obrázky. A pozor, teraz zaujímavosť. Priemerná PowerPoint prezentácia má 40 slov na každom "slajde". V niektorých prezentáciach mal Jobs v prezentácií desiatich strán 7 slov. A potom sa učiteľky sťažujú, že som prezentáciu odflákol...

Demonštrácia

My, ľudia sme takí, že chceme vidieť výsledky. Chceme vidieť, že niečo funguje a najlepšie je, keď si to sami vyskúšame. Keďže ale počas prezentácie nie je všetko hotové, nedávalo by zmysel, aby dal hneď publiku produkt skúsiť. Preto to Jobs robil iným spôsobom. Keď v roku 2007 predstavil prvý iPhone, otvoril na ňom Google Mapy, nechal nájsť Starbucks predajne vo svojom okolí a rozhodol sa, že do jednej z nich zavolá. Následne sa ozval do telefónu so slovami "I'd like to order 4,000 lattes to go, please. No, just kidding.". A takto sa vážení, prezentuje produkt.

"Ty kokso" moment

Jobs sa úplne vyžíval vo chvíľach, kedy mohol ľudí napínať. V roku 2007 mohol povedať, že by rád predstavil produkt, ktorý vie prehrávať hudbu a dajú sa na ňom hrať hry i videá. Namiesto toho to bolo nejako takto.

Dnes Vám predstavíme tri revolučné produkty. Prvým je iPod so širokouhlým displejom. Druhým je mobilný telefón. A tretím je úžasné zariadenie na prehliadanie internetu... iPod, telefón a prehliadač internetu, chápete to? Toto nie sú tri zariadenia. Toto je jedno zariadenie!

A toto je jedna z vecí, ktorú sme na ňom všetci milovali.

Znova sa potvrdilo, že tento pánko s okuliarmi bol človekom s veľkým Č. Koniec článku si dovolíme zakončiť peknou myšlienkou.

Steve Jobs raz povedal, že jeho cieľom nie je zomrieť ako najbohatší človek na cintoríne. Bolo to o tom, že večer si ľahne do postele s pocitom, že on a jeho tím urobili niečo úžasné. Niečo úžasné pre svet. Ich značka za niečím stála...

Zdroj: businessweek.com

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre