3 milióny predaných Apple Watch v USA!

Martin "Čunder" Šnirc

Už je to desať mesiacov od predstavenia Apple Watch a takmer tri mesiace od zahájenia ich predaja vo vybraných krajinách. Zrejme najsilnejším trhom, na ktorom sú tieto inteligentné hodinky dostupné, sú Spojené štáty americké. Do rúk sa nám dostali predajné čísla na internetových obchodoch v USA a tie sú minimálne zaujímavé, keďže sa za tri mesiace predalo o málo viac ako tri milióny Apple Watch. Najväčší záujem bol jednoznačne o najlacnejšiu verziu Apple Watch Sport, ktoré dnes vlastnia takmer dva milióny Američanov (1 950 909). Z vyššej verzie s názvom Apple Watch bolo predaných viac ako milión kusov (1 086 569). Dvetisíc (1 875) majiteľov v porovnaní s predchádzajúcimi číslami je naozaj málo, ale fakt, že hovoríme o Apple Watch Edition v hodnote minimálne 10 000$ všetko vysvetľuje, a teda aj v tomto prípade môžeme hovoriť o minimálne slušných predajoch.
Predaje Apple Watch Ak sa na tieto čísla pozrieme z hľadiska financií, celkom ľahko zistíme výslednú sumu, ktorú zákazníci zaplatili za spomínané tri milióny Apple Watch. Priemerná cena verzie Sport činí 381 dolárov, pre Apple Watch táto čiastka predstavuje 695 dolárov, a tí najštedrejší neváhali za Apple Watch Edition zaplatiť v priemere 13 700 dolárov. Keď vynásobíme počet predaných kusov jednotlivých sérií ich priemernou cenou, zistíme, že majitelia edície Sport spolu zaplatili 743 miliónov, Apple Watch o dvanásť miliónov viac a nakoniec Apple Watch Edition dokopy stáli takmer 26 miliónov amerických dolárov. Áno, to činí 1,5 miliardy, samozrejme táto suma nie je čistým ziskom spoločnosti Apple.

Netrúfnem si povedať, či je to veľa alebo málo, ale určite si dovolím tvrdiť, že hodinky sú doplnkom, ktorý si každý radšej vyskúša, hlavne ak si vyberáte z 25 kombinácií a dvoch veľkostí. Keď si teda predstavíme počet predaných Apple Watch v kamenných obchodoch v štátoch a uvedomíme si, že výsledné číslo vraví len o USA s pokojom na duši môžeme skonštatovať, že Apple Watch sa aj napriek ich veľkej závislosti na iPhone a jednodňovej výdrži batérie predávajú výborne a kalifornský gigant môže byť so svojím rozhodnutím vstúpiť na trh náramkových hodiniek nadmieru spokojný. Príliš veľa čísel, ale tento fakt sa najlepšie ukazuje práve na nich.

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre