O iPod je väčší záujem ako o Apple Watch

Viktor Šmidák

Keď Apple predstavoval svoje nové hodinky, pravdepodobne sníval o tom, že bude mať ďalší prelomový produkt na pultoch. Predsa len, je to prvý inovatívny a nový produkt od roku 2010. Vtedy Apple prišiel so svojím, dovtedy nevídaným iPadom. Ak ale vychádzame z predbežných štatistík vyhľadávania, vyhliadky do budúcna nie sú pre Apple Watch až také ružové.

Ako môžeme vidieť na tomto grafe, iPad si stále drží pomyselnú stabilnú latku vyhľadávania. Veci sa ale začnú meniť, keď príde na rad iPod a Apple Watch. Apple Watch má v grafe dva svetlé body. Dali by sa odôvodniť počiatočným ošiaľom a príchodom do obchodov. Ďalej to už ale nie je také optimistické a dokonca je po pár dňoch znova viac spomínaný iPod.

Tieto čísla naozaj nie sú nejako presvedčivé. Hlavne keď zoberieme do úvahy, že na iPod nie je upriamovaná toľká pozornosť. Po uplynulé roky jeho dopyt stále klesal a Apple už dokonca ani neuverejňuje štatistiky jeho predaja.

The Ghost Logo

Netreba ale veci hneď brať na ťažkú váhu. Apple Watch majú na svojej strane analytikov, ktorí im predpovedajú úspech. Dokonca niektoré zdroje odhadujú, že už len za prvý víkend sa ich predá 1 milión kusov.Na jednej strane recenzenti zariadenie chvália. Na strane druhej hovoria že sú aplikácie zbytočné, niekedy pomalé. Čo sa týka dizajnu, ten zas niektorí prirovnávajú ku minipočítaču na zápästí. Mne osobne sa veľmi nepáčia, dizajnéri si skôr mohli zobrať inšpiráciu napríklad z hodiniek LG G Watch R, ktoré majú okrúhly ciferník. Veľmi dôležitým faktorom akéhokoľvek produktu je predajnosť. A predajnosť veľmi úzko súvisí s dostupnosťou.

Apple možno urobil chybu a hodinky sú dostupné zatiaľ iba online, do kamenného obchodu si po ne môžete prísť najskôr až v júni. Ten je už v plnom prúde a Apple pomaly začína plniť regále. Počet kusov bude zatiaľ limitovaný. Dostupnosť teda ostáva záhadou.

Budeme vidieť ako sa hodinkám bude dariť, keď budú zverejnené reálne predaje. Nech je už ako chce, otázkou zostáva, či sme už na takéto zariadenia pripravení.

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre