Tim Cook na obchodnej ceste v Číne alebo Apple na čínskom trhu

Roman Poliak

Tim Cook v týchto dňoch činí kroky významne podporujúce obchodnú stratégiu Apple. Konkrétnejšie sú to kroky po uliciach najľudnatejšieho štátu sveta, ale tiež významného technologického odbytiska - v Číne. Na vyjadrenie pozitívneho vzťahu kalifornskej spoločnosti s čínskou verejnosťou, ale možno aj z obyčajnej sympatie a zábavy, si dokonca riaditeľ Apple založil účet na tamojšej sociálnej sieti zvanej „Weibo“.
Dôvodov Cookovej návštevy je viacero. V prvom rade je to účasť na novom environmentálnom programe, o ktorom sa zmienil aj na svojom novom profile. Číňania si jeho návštevu takisto vyslúžili faktom, že si v priebehu tohto roka ulovili viac iPhonov ako americkí zákazníci. Nečudo, že im Tim teda venuje takú pozornosť.
Tento vzťah však, prirodzene, nie je jednostranný a figurovanie Apple produktov na čínskom trhu má mnoho výhod aj pre samotnú krajinu. Pravdou je, že pracovné pomery sú tu často neľudské, čo pravidelne spôsobuje celosvetové škandály, ktorým sa už nevyhol ani Apple. Na druhej strane, podľa slov samotnej vicepremiérky Liu Yandong, s ktorou sa Tim stretol v Pekingu, má Apple pozitívny vplyv na rozvoj obchodu v tamojšom regióne. Pochválila tiež aktívnu spoluprácu s kalifornskou spoločnosťou v oblastiach ako veda, technika a vzdelávanie. Najvplyvnejšia žena v čínskej politike sa tiež vyjadrila, že verí a dúfa v ďalšie upevňovanie obchodných vzťahov s USA.

Ak sa ti článok páčil, podpor ho, prosím, na Facebooku lajkom, komentárom či zdieľaním.

Komentáre